Síguenos en:

Reset. Fade in

Reset. Fade in

El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana ha posat en marxa la segona edició de una convocatòria de perfil social: “Reset. Relectures de gènere i multiculturalitat” al Museu d’Art Contemporani d’Alacant i al Museu d’Art Contemporani Vicente Aguilera Cerni de Vilafamés.

 

A fi de reforçar el principi d’igualtat en l’àmbit de la cultura i de la creació artística, l’objecte d’aquesta convocatòria és seleccionar un projecte que oferisca una perspectiva de gènere i atenga la diversitat cultural de les col·leccions del Museu d’Art Contemporani de Vilafamés-MACVAC per a avançar cap a una museologia més inclusiva i crítica. Han optat a la convocatòria investigadores o investigadors, educadores o educadors i mediadores o mediadors culturals, a títol individual o en col·lectius.

La dotació és de 5.900 € a cada un dels projectes, dels quals 3.500 € són honoraris d’autoria, 2.000 € van destinats a despeses de material i fins a un màxim de 400 € són per a despeses de viatge.

El jurat encarregat de seleccionar els projectes ha estat format per Cristina Martínez Alarcón, tècnica de la Direcció General de l’Institut de les Dones (a proposta de l’Institut de les Dones), Mau Monleon Pradas, doctora en Belles Arts, artista i professora de la Universitat Politècnica de València, (a proposta de l’associació Artistes Visuals València, Alacant i Castelló AVVAC); Begoña Martínez Deltell, directora de la Galeria Aural (a proposta de l’Associació de Dones en les Arts Visuals-MAV), i José Luis Pérez Pont, gerent del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (en delegació de la presidenta de la Comissió Científic-Artística del Consorci de Museus).

Projecte seleccionat Museu d’Art Contemporàni de Vilafamés ha estat Fade in d’Alba Braza i Verónica Francés Molina.

 

Alba Braza és comissària d’exposicions i coordinadora de projectes culturals i de mediació artística en Culturama. Desenvolupa el seu treball entre Espanya i Itàlia entenent la producció cultural com una modalitat amb un potencial especial per a produir subjectivitats des de i per al context. S’interessa per l’experimentació de formats expositius que s’adaptaren a l’obra i a les condicions donades per l’entorn integrant al públic com un agent actiu i que dóna lloc a situacions en les quals s’origine un intercanvi de coneixements i afectes. Aquesta passió l’ha anat portant a comissariar projectes d’intervenció en l’espai públic com són Piazza dell’Immaginario en Prato (Itàlia), coordinada per Dryphoto Arte Contemporanea i que ja va per la seua tercera edició, la Biennal de Mislata Miquel Navarro de l’Ajuntament de Mislata i la XIX Mostra d’Art Públic per a Joves Creadors de la Universitat de València.

 

Verónica Francés Molina és artista plàstica i performàtica. Fa u temps daclarava per a la revista afandeplan.com: “Sempre m’ha obsessionat la mirada de les persones, saber què veuen. En la meua obra açò m’ha influït profundament, m’interessa la mirada de l’espectador i com es construeix l’obra en ella. Intente treballar en obres adreçades que facen possible una lectura oberta de l’espectador”.

Anirem explicant què ens propossen.