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Pierre Schaeffer. Étude aux chemins de fer ( Estudio ferroviario / Estudi ferroviari ), 1948.

El ruido de la ciudad fascinó a los futuristas, entendido como sonido de la modernidad, de la confianza en el progreso. Entre el amplio abanico de resonancias que perturbaban y exaltaban la percepción auditiva de los habitantes de las metrópolis de principios del siglo XX, el eco del ferrocarril se erigió como uno de los protagonistas absolutos del paisaje sonoro. La pasión por la potencia acústica del tren no concluyó con los futuristas. En 1948, Pierre Schaeffer, considerado el creador de la música concreta, grabó la pieza Étude aux chemins de fer (Estudio ferroviario).


El soroll de la ciutat va fascinar als futuristes, entés com a so de la modernitat, de la confiança en el progrés. Entre l'ampli ventall de ressonàncies que pertorbaven i exaltaven la percepció auditiva dels habitants de les metròpolis de principis del segle XX, el ressò del ferrocarril es va erigir com un dels protagonistes absoluts del paisatge sonor. La passió per la potència acústica del tren no va concloure amb els futuristes. En 1948, Pierre Schaeffer, considerat el creador de la música concreta, va gravar la peça Étude aux chemins de fer (Estudi ferroviari).